Marantz SR6005

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR6005 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Peer0123 08-05-2012
Geschreven voor: Marantz SR6005

Ben al enige tijd op zoek naar een goede receiver.Na een Onkyo, Harman Kardon, Yamaha en wederom een Harmon Kardon ben ik uiteindelijk uitgekomen op de Marantz SR6005. Ik heb hier mede toe besloten op basis van andere reviews en ja hij is geweldig. Zeer gedetailleerd geluid, goede lage tonen. Naast de sublieme geluidsweergave van Dolby surround en DTS is de stereo weergave ook subliem. Kortom een aanrader.

gerardbloem 04-11-2013

Hoi Peer.

Ik heb een hk avr7500. Welke heb jij gehad ter vergelijking? ik ben er zeer te spreken over alleen past hij niet meer in de kast ivm zn diepte.

Wat zeg jij is dit een goede vervanger voor mn hk?

Alvast bedankt

Boot777 02-01-2012
Geschreven voor: Marantz SR6005

Hiervoor had ik de Yamaha V667 en vond deze erg vlak en was nooit tevreden over het geluid omdat het niet leefde, zeker niet op zacht volume.

Sinds een aantal weken deze SR6005 besteld en WOOW wat een wereld van verschil! Prachtig vol en warm geluid! In het hoog zeer sterk zonder dat te schel word. Prima laag bereik en warm in het midden.

Wat voor mij vooral erg belangrijk is, is dat het geluid op een zachter volume levendig moet klinken en dat maakt de SR6005 zeker waar! Waar ik erg blij mee ben!

Zowel film als muziek klinken fantastisch!
Kan je deze versterker zeer zeker aanbevelen!

Luc 1970 07-01-2012

Kan je deze receiver ook aanbevelen voor muziekliefhebbers die in stereo willen luisteren?

Zwhein 12-11-2011
Geschreven voor: Marantz SR6005

Ik ben altijd een Onkyo gebruiker geweest en had op aanraden van een goede vriend een Marantz A/V versterker SR5004 aangeschaft.
Het ontwerp vond ik veel mooier dan van Onkyo maar het geluid viel mij ontzettend tegen en had eigelijk al meteen spijt dat ik hem had gekocht ondanks dat ik hem zeer voordelig had.
Nu na bijna 2 jaar de SR 5004 gebruikt te hebben moest ik door de verdere ontwikkeling van mijn andere rand apparatuur die ik intussen ook had vervangen opzoek naar een nieuwe versterker omdat de SR 5004 geen Hdmi 1.4 ondersteund. Heb getwijfeld om terug te gaan naar Onkyo omdat mijn broer intussen zijn versterker ook weer had vervangen door een nieuwe Onkyo en die klonk toch vele maal beter dan mijn Marantz SR5004 .
Heb door de eerdere beoordelingen toch nog maar de gok genomen om nog eens een Marantz te proberen ook omdat deze net gunstig geprijsd was , het werd de Marantz SR6005.

Jeeeetje wat een verschil ik wist niet wat mij overkwam had ik al de jaren dit moeten missen.
Het inregelen was zo gebeurt en wat ik toen hoorde was 10 keer beter dan mijn vorige versterker.
Helder bij muziek en veel meer ruimtelijk effect bij films,ik had weer het mooie heldere en lage geluid terug wat de beleving bij films zo indruk wekkend maakt.
Ik heb nu zeker geen spijt dat ik niet terug ben gegaan naar Onkyo ondanks dat dat ook een goede versterker is.
Nu na een maand geniet ik nog elke dag van mijn nieuwe Marantz SR 6005 en hoop er nog lang van te kunnen genieten.
Iedereen veel succes bij de aanschaf van een versterker en neem deze beoordeling zeker mee want ik weet zeker dat ik nu nooit meer hoef te twijfelen.

Een tevreden gebruiker na al die jaren van gemis.

pell26 26-11-2011

Wilde je eerst de onkyo nr609? Deze heeft netwerk en lan erop. Vind je dit geen gemis?
Heb je de 609 en de marantz 6005 vergeleken qua geluid? Wat viel jehierbij op, of kon je deze twee receivers qua geluid gelijk plaatsen?
voor 250 euro meer heb je trouwens de nr 809 van onkyo. Heb je die ook vergeleken?
vrgr. pell

nlfapp 22-10-2011
Geschreven voor: Marantz SR6005

Ik heb op 30 september bij Stassen een Marantz SR-6005 aangeschaft (op de late vrijdag namiddag…). Er was geen gelegenheid om de deze AV-versterker bij Stassen te beluisteren en werd door de verkoper ook afgeraden omdat het resultaat wordt bepaald door de boxen & akoestiek. Maar ik vertelde dat ik nu een Pioneer AX3 heb. De verkoper legde meteen uit dat dit een veschil tussen dag & nacht is tussen de AX3 en SR-6005. Tja, ik heb redelijk impulsief de gok toch genomen. Maar ik werd over de streep getrokken omdat Stassen een garantie geeft indien de versterker niet zou bevallen en vervolgens had kunnen inruilen voor een ander merk / model.

Na thuiskomst had ik de versterker meteen gekoppeld en luisteren maar. WOOOOOOOOOOOW..... Holy Mozes, die Pioneer AX3 is in vergelijking met de SR-6005 werkelijk een povere tweederangs versterker. Wat heeft die Marantz een soeverein & muzikaal karakter en wat een controle!!! Met de Pioneer had ik het idee dat mijn speakers gigantisch resoneerden maar….met de Marantz is dat geheel verdwenen….pure controle! Het is een muzikale power house met oneindig veel mogelijkheden…..een echte Toys For Boy :-)

Btw, ik was voorheen een echte audiofiele freak en bezat een complete set van Arcam. Dus je zou zeggen dat zo'n AV-versterker een downgrade is. Maar dat is niet het geval! Maar Marantz is natuurlijk ook een audiofiel merk. Marantz heeft bespaard op een compleet metalen front maar het geld gestoken in goede elektrische componenten. En dat hoor je!!!

Frank

Remy N 02-09-2011
Geschreven voor: Marantz SR6005

Sinds kort deze reciever in bezit en heel erg tevreden.

Geluid is echt mooi strak en helder.
Zeker nu de prijzen zo gedaald zijn een aanrader.
Er zullen wel betere recievers zijn maar niet voor dit geld.

Expert Roosendaal nog bedankt voor de goede service.

Peter-1970 17-08-2011

Super receiver!

Ik heb hem in combinatie staan met een Marantz UD5005 en een set Boston A serie luidsprekers (overigens ook erg de moeite waard!) en hij klinkt beter dan mijn oude stereo-installatie van Cambridge. Dat alleen is al bijzonder!

Dat is ook de kracht van Marantz en hetgeen wat zijn prijskaartje rechtvaardigt: pure muzikaliteit! Ik heb de set vergeleken met een topmodel van Onkyo (TX-NR906), maar op muziekaliteit verslaat hij de Onkyo hands-down! Mogelijkheden en aansluitingen en alles wat je hartje begeert.

Vooral voor deze prijzen (600/700 euro) is dit er een die je je niet aan je voorbij moet laten gaan.. Aanrader!

fred3 01-03-2011
Geschreven voor: Marantz SR6005

ik heb hem nu een maand , gekocht bij hofma te drachten, waar ik in 1ste instantie een 6004 wilde hebben ,maar omdat hij hem niet op voorrad had,mij een prachtig bod deed: een 6005 voor e850,-(geen moment spijt van)
dit is wel wat anders dan m,n vorige av receiver.een yamaha rx465. een prachtig design, volop aansluitingen, auto instellingen(desgewenst manuel),maar zeker ,wat een power!en een zuiverheid!
ik heb er nog een 5.1 systeem van magnat aan hangen;de sw (betasub 20)dreunt er lustig op los, alleen als het nodig is, bedoel ik en niet een irritante constante dreun, maar de needles als front voldoen eigenlijk niet en ik ben bang dat ie binnenkort vervangen moeten worden om helemaal te genieten van een zeer goed klinkende stereo en een aanvulling met 2 goede rears voor een perfecte surround.
met een instelling 7.1 en de front-high erbij kan het feest beginnen

ambunurs 10-01-2011
Geschreven voor: Marantz SR6005

Wat een geluid,....!!ik was een huis,tuin en keuken luisteraar maar nu besef ik wat ik al die tijd gemist heb en zeer makkelijk te bedienen (ja.. zelfs voor mij).
Instelling van Boxen en geluid erg makkelijk door bijgeleverde microfoon die een automatische configuratie maakt van al jouw boxen in de ruimte ,wil je het anders .. dat kan natuurlijk ook .
enorm veel instellingen en alles werk prima
Gekocht bij Smits in Arnhem ,prima geholpen en goed advies

jeroen1995 07-01-2011
Geschreven voor: Marantz SR6005

Wat een top apparaat. Een enorm mooi geluid en de mogelijkheden zijn ongekend.
Heb hem nu een dikke week in huis, maar wordt steeds mooier. Iphone aansluiting aan de voorkant is perfect evenals D-Max. Eveneens een aansluiting voor de RX101 bluetooth module waardoor ik van mijn Mac uit itunes de muziek kan afspelen.
Gekocht bij Stassen uit Venlo. Echt een perfect bedrijf. Maandagavond besteld en woensdagochtend in huis. Ook voor vragen zijn ze goed bereikbaar en behulpzaam. Echt een aanrader! (www.stassen-hifi.com)